Nije bitno to što je 20 i kusur godina ta kompanija „ubijana“, još manje je bitno da se utvrdi ko je nekad uspešnu firmu uspešno doterao do prosjačkog štapa… Nebitno je što je flota starog JAT-a izarčena i najvećim delom isečena, bez pokušaja da se proda kad je vreme bilo. Nije bitno ni što će silni dugovi i gubici te kompanije biti na našim (poreskoobvezničkim) grbačama. Bitno je da se ona zove nacionalnom i kad je kupe braća Arapi, i bitno je da ponosito srpsko ime bude ponosito ispisano na ponositim novim krilima…
Ne znam, ja se nekako poslednje dve decenije baš ne ku*čim po inozemstvu da živim u Srbiji, nisam siguran u najbolji imidž, otuda ne mislim da je ime „Srbija“ u nazivu kompanije najsrećnije rešenje sa stanovišta imidža…
Ali, ovo rešenje za naziv „nove stare kompanije“, koje su smislili, Air Serbia je toliko neinventivno da je strašno. Dosadno. Izrabljeno. Ako su pošto-poto hteli ime države, što ne uzeše, recimo, SerbAir? Ili Serbiana?
Bilo je i dobrih asocijativnih rešenja, kao, recimo – AvalAir… Mada, ja i dalje tvrdim da je bilo najlepše uzeti (vratiti) stari naziv nacionalne kompanije, koja je ovenčana slavom: AEROPUT.
Amin.