ALAVO NA PARKING-PARE

 

Ne znam koliko je zoniranje parkinga olakšalo parkiranje u centru grada. Znam žitelje centra, koji, iako su platili mesečnu povlašćenu kartu, nemaju gde da parkiraju, jer nije problem cena već – manjak parking mesta u centru.

Sa druge strane, na Novom Beogradu i u Zemunu nije (toliki) problem nedostatak mesta, već alavost gradske uprave i Parking servisa. Uvođenje „plave zone“ (parkiranje neograničene dužine, uz naplatu po satu) nije olakšalo pronalaženje mesta nikome, samo je stanovnicima centralnih delova Novog Beograda i Zemuna otežalo život.

Na primeru Novog Beograda: kada je uvedena „plava zona“ u oblasti Doma zdravlja u Goce Delčeva i (tadašnjeg) Četvrtog opštinskog suda, na obeleženom delu mesta ima koliko ti duša ište. Zauzimaju ih najčešće samo taksisti, koji ih i ne plaćaju, jer su svojevoljno „produžili“ taksi stanicu ispred DZ. Oni i ovako stoje nepropisno, i sa suprotne strane ulice, gde je znak zabrane „da izbije oči“, i u samoj raskrsnici, i na trotoaru…

Dobro, tu nepropisno parkiraju i „obični“ građani, koji bi „samo da trknu“ do apoteke ili „Maksija“ (rade 24/7) ili da prezalogaje nešto u lokalima sa brzom hranom, ili da kupe voće i povrće iz dva kamiona i sa nekoliko kartonskih tezgi, za koje sam takođe siguran da tu stoje nepropisno.

3Naravno, nagrabusili su oni koji tu stanuju.

Slično je i u delu kod „Energoprojekta“, gde su slobodna parking mesta između zgrada zauzeli radnici „EP“, „Falkenstajnera“ i drugih poslovnih zgrada.

Zaposleni u okolnim poslovnim zgradama, kao i gosti fensi kafića, kad je uvedena „plava zona“, zaposeli su i parkinge zgrada, trotoare, svaku slobodnu površinu, pa čak i kolovoz i same raskrsnice (!) i kod mene, u reonu novog Merkatora. Doduše, stanje je još bilo solidno dok Merkator nije naplaćivao parkiranje u svojoj garaži, ali od kad su uveli princip „dva sata besplatno, posle račun“ – stanarima bloka 30 postala je umetnost da nađu mesto.

Na parkingu, koji „dele“ moj i susedni soliter (ukupno oko 270 stanova!), sada se parkira i u 3-4 reda, tako gusto da često đubretari ne mogu da priđu smećari (a i kad priđu, dok ne završe posao nema prolaska), nedavno ni vatrogasci nisu mogli da priđu kad je neko zapalio đubre, zatvoreni su i svi prilazi trafoima (ne smem ni da pomislim šta bi bilo u slučaju havarije), hitna pomoć takođe, a veoma često ni 60 korisnika zajedničke garaže u mojoj zgradi ne može da prođe, jer neko stane „samo na minut“… ili na osam sati, svejedno. Da, zovemo „pauka“, ali, dok pauk stigne, načekamo se, a neretko od drugih vozila ne može ni da priđe ovom zbog kog smo zvali.

1Za to vreme, parking mesta koja se plaćaju – najčešće zvrje prazna.

Ne znam koliko para Parking servis i Grad Beograd uzimaju od te naplate, ali očigledno nameravaju da povećaju prihod i najnovijim parking mestima duž Bulevara Zorana Đinđića (s jedne strane su postojala, sad su napravili i sa druge i na razdelnom ostrvu, koje je dovoljno široko jer je tuda planiran, u srećnija vremena, prolazak metroa ili brzog tramvaja). Problem je što tu opet neće niko, ili će malo ko, parkirati, a svi će se zavlačiti između zgrada, i praviti još veću gužvu.

A da su, prosto, ostavili parking mesta bez naplate, možda bi se lišili male zarade, ali zato ne bi imali trošak za (iznova i iznova) uređenje zelenih površina, za upropašćen mobilijar, za izlaske „pauka“… Niti bi bili saučesnici u šteti koja nastaje kad se upale smećara ili trafoi, kad se oštete automobili, ili kad, kao najgore, nego bude povređen jer može da prođe jedino provlačeći se između automobila.

Ali, alavo….

 

 

Facebook Comments Box
PODELI:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *